هزینه طراحی تالار

خلاصه

برای ساخت تالار باید به نکات مهمی توجه کنید. یکی از مهمترین مسائل تامین مالی و برآورد هزینه های ساخت تالار می باشد.

 

 

 

 

آیا می خواهید اطلاعاتی درباره ساخت تالار بدست بیاورید و از استانداردهای طراحی تالار عروسی مطلع شوید و بدانید چه بودجه ای برای تاسیس تالار باید در نظر بگیرید ؟
پس، با ما همراه باشید.
قبل از هر چیز این نکته را پس ذهن خود نگه دارید که در این مقاله حداقل مبالغ با کیفیت نسبی محاسبه شده اند‌؛ ممکن است این مبالغ به ازای افزایش کیفیت تا چندین برابر افزایش یابد.

نکات مهم طراحی تالار

اولین نکته مکان احداث تالار عروسی می باشد که از قضا پرهزینه‌ترین قسمت درطراحی تالار، هزینه بنای آن است. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ساخت تالار در بیرون از شهر پیشنهاد می‌شود.
مکانی که برای احداث تالار عروسی در نظر گرفته میگیرید بهتر است در مکانی خلوهزینه طراحی تالارت و یا حدالمقدور بیرون شهر یا مناطق مسکونی باشد.
اگر قصد تاسیس تالار پذیرایی را دارید این لیست می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه هایتان را تخمین بزنید:
 
هزینه خرید زمین در محل مناسب برای ساخت تالارعروسی
 زیرسازی
 ساختمان‌سازی
 لوازم و تجهیزات موردنیاز
 حمل‌ونقل
مواد اولیه 
نمای بیرونی تالار
نمای داخلی تالار
احداث پارکینگ
ورودی و لابی تالار
تنوع فضای تالار برای مراسمات مختلف
قاب‌های تزئینی
نورپردازی مناسب
مبلمان
تجهیزات آشپزخانه
بیمه و حقوق کارکنان
طراحی محوطه تالار
تبلیغات
 
وضعیت بنای تالار مسئله ای است که میزان هزینه های شما را برای شروع این کسب و‌ کار تغییر می دهد و سه حالت کلی دارد.


    اول اینکه شما صاحب مکان مورد‌نظر برای تاسیس هستید‌ و فقط نیاز به یکسری بازسازی های کلی دارید.
    دوم اینکه قصد سرمایه‌گذاری در این کار را دارید اما سرمایه کافی برای خرید بنا را ندارید که در این حالت می‌توانید بنای تالار را اجاره کنید . که در کمترین حالت شما باید حدود پنج میلیارد تومان برای خرید بنا در نظر بگیرید. حتی اگر سرمایه خرید هم دارید بهتر است روی گزینه اجاره کردن بیشتر فکر کنید. به نظر می رسد اگر این مبلغ را برای گردش در کسب و کارتان خرج کنید بازگشت سرمایه و بازده بالاتری نسبت به خرید کالای سرمایه ای همچون زمین در بردارد.
سوم این که قصد خرید دارید که در اینجا باید تصمیم بگیرید هدف شما احداث باغ تالار است یا ساخت تالار پذیرایی ماهان تندیس قم
 جهت ساخت باغ تالار سیستم سوله و برای  طراحی تالارهای پذیرایی ماهان تندیس داخل شهر سیستم‌های تیرچه بلوک (در سازه‌های بتنی) و سیستم‌های کرمیت و عرشه فولادی (سازه‌های فلزی) پیشنهاد می‌گردد. در صورتی که دهنه‌های بزرگ بدون ستون‌های وسط مد نظر باشد سیستم‌های سقف کوبیاکس یا پیش تنیده پیشنهاد می‌گردد. در حال حاضر هزینه حدودی ساخت سوله هر متر مربع بین 600 تا 800 هزار تومان است.
برای سیستم مکانیکال (لوله کشی آب سرد و گرم، فاضلاب، آب باران و …) حدوداً متری 70 تا 100 هزار تومان در نظر بگیرید.
هر متر مکعب بلوک هبلکس موجود 130 هزار تومان و هر متر بلوک سفالی حدود 100 هزار تومان می‌باشد هزینه اجرای هر متر مربع دیوار (بنائی) حدود 10 تا 15 هزار تومان است.
 
برای احداث تیغه‌ها (سفت کاری) از بلوک‌های سفالی، سیمانی یا بلوک‌های سبک مثل لیکایا هبلکس استفاده می‌شود.


 
کف‌سازی با کاهش درجه یک خارجی متری 50 هزار تومان جنس + متری 15 هزار تومان نصب، کف‌سازی با سنگ دهبید متری 100 هزار تومان جنس و متری 20 هزار تومان نصب.
هزینه درب چوبی حدوداً متری 600 هزار تومان، درب HPL و PVC حدود متری 150 هزار تومان.
هزینه الکتریکال حدوداً متری 70 تا 100 هزار تومان است
 برای هزینه اجرای نما خرید سنگ پلاک تراورتن حدود متری 150.000تومان و دستمزد متری 50 هزار تومان کنار بگذارید. سنگ شمش بر اساس ضخامت شمش تقسیم بر 2 سانتیمتر به‌دست می‌آید.
اگر تصمیم شما به ساخت باغ تالار است هزینه های طراحی محوطه را نیز مبذول فرمایید.
فرض ما بنایی با متراژ 1200 مترمربع با گنجایش 800 نفر می باشد با یک تناسب ساده می توانید هزینه ی  ساخت تالار خودتان را محاسبه کنید.
حدود 150 میلیون تومان برای تجهیز آشپزخانه اعم از فر ، اجاق‌ ، کباب‌پز ، تهویه‌ و … نیاز است ، به علاوه مبلغ 50 میلیون تومان برای خرید ظرف و ظروف پذیرایی خرج می‌شود . حدود 300 میلیون تومان میز و صندلی برای مبله کردن سالن‌ها و حداقل 50 میلیون تومان نیز برای جایگاه‌سازی عروس و داماد و خرید پرده‌ها نیاز دارید . به علاوه هزینه بیمه کارکنان و بنا در سال چیزی حدود 20 میلیون تومان است . در نهایت برای اتاق عقد و ملزومات آن هم نزدیک 40 میلیون تومان باید کنار بگذارید . اگر بخواهید یک رستوران حداقل 100 متری هم در کنار کارتان داشته باشید که هزینه‌های آن جداگانه محاسبه می‌شود .
مبلغی که برای خرید مواد‌ اولیه و مصرفی نیاز است چندان بالا نیست، زیرا کار تالار به طور کلی یک سیستم نقدی است و شما یک پیش پرداخت از مشتری دریافت می‌کنید که حدود 50 درصد کل هزینه مراسمش است و با همان مبلغ مواد اولیه را تهیه می‌کنید، در نهایت دستمزد کارکنان و هزینه های جانبی تالار نزد مشتری است تا مراسم برگزار و همان شب مابقی پول پرداخت شود‌ . اما برای شروع بهتر است نزدیک 150 میلیون تومان پول نقد داشته باشید . این را هم اضافه کنم که در بازار مواد مصرفی، اعتبار بسیار مهم است و به نوعی حرف اول را می‌زند. یعنی نیازی نیست که مواد‌ اولیه خود را نقد بخرید و اغلب کاسبان بازار یک هفته‌ای هم اجناس را به شما می‌دهند .
شما در تالار اگر هزینه معقولی کنید یقین داشته باشید به شما باز می‌گردد و روی دستتان نمی ماند، یعنی به جز مبالغ اولیه که شروط اولیه ساخت تالار است شما می‌توانید خدمات دیگری هم به مشتریان عرضه کنید ، مثلا اگر تالارتان فضای باز دارد آن را درختکاری کنید و با قرار دادن یک کالسکه یا تاب ، فضا را برای عکاسی مهیا کنید . هزینه یک آب نما در ورودی چندان زیاد نیست ولی تاثیر زیادی روی جذب مشتری می‌گذارد . داشتن یک پارکینگ مسقف از جمله خدمات اضافی محسوب می‌شود.
در مجموع فراتر از آن چیزی که مشتری تصور می‌کند به او خدمات بدهید .
به این ترتیب مشتری زمان تسویه حساب با خاطره خوش می‌رود و با مشتریان دیگر باز می گردد . در نهایت به بحث مهم و حیاتی تبلیغات می رسیم.
قبل از هر چیز بهترین تبلیغ برای شما کیفیت کارتان است، یک تالار دار با تجربه تک تک مهمان ها را به چشم مشتریان بالقوه می بیند. در بخش دوم هم هر تالار باید یک بازاریاب خوب داشته باشد که با مراجعه به ارگان ها و سازمان های دولتی مشتریان ثابتی برای همایش ها و سمینارها بگیرد، همچنین سالن های آرایش زنانه مکان خوبی برای جذب مشتری است. در نهایت انواع تبلیغات تلویزیونی، تراکتی، بیلبوردی و .‌.‌. هم می‌تواند مشتری را به سمت تالار روانه کند که در مجموع حدود 100 تا 150 میلیون تومان در سال هزینه تبلیغات برآورد می‌شود.
خوشبختانه شروع کار در یک تالار پذیرایی در صورت نداشتن مبالغ گفته شده و هزینه های خرید و تجهیز تالار هم امکان‌پذیر است ، چرا که بسیاری از تالارها که متعلق به ارگان های دولتی است یا حتی برخی تالارهای خصوصی ، مدیریت تالار را به مناقصه گذاشته و افراد باتجربه می‌توانند با شرکت در مناقصه ها و عقد قرارداد ، تالار را بصورت اجاره‌ای در اختیار گرفته و کار خود را آغاز کنند. این روش در صورتی که فرد دارای یک تیم خوب و حرفه ای باشد می تواند بسیار درآمدزا باشد؛ تالارها ماهانه بین 25 تا 60 میلیون تومان اجاره داده می‌شوند که پرداخت این مبلغ اجاره برای صاحب کسب و‌ کار و افراد باتجربه در این زمینه چندان مشکل نیست.
و از همه مهم‌تر برای تالارهایی که متعلق به ارگان های دولتی است شما دیگر هزینه تبلیغات ندارید  چراکه مشتریان ثابت شما همان کارکنان دولتی هستند .

احمدرضا گفت:
متشکرم ازتون ، امیدوارم موفق باشین

نوشته های اخیر

دسته بندی ها